Papanași | Rețetă simplă

Toată lumea iubește papanașii, pufoși, nu foarte dulci, cu dulceață, ciocolată sau smântână. Și ce ne facem când ne este poftă de papanași, dar nu putem merge la restaurant? Simplu, îi facem acasă! Eu îi ador calzi, abia scoși din tigaie și cu multă dulceață. Vă prezint astăzi e rețetă ușoară, cu doar câteva ingrediente și cu un gust divin.

Rețetă de papanași

Este o rețetă ușor adaptată nevoilor mele. Nu le-am făcut foarte dulci, așa că le puteți da liniștite și copiilor. Mie mi-au ieșit 8 papanași mari, cu tot cu biluțele de pus deasupra, dar dacă vreți să faceți mai mulți sau mai puțini, modificați cantitățile.

Ingrediente necesare

  • 2 ouă
  • 200g brânză de vaci
  • 4 linguri de zahăr
  • 50g unt
  • 1 plic praf de copt
  • 2 cartofi medii
  • 1 praf de sare
  • 1 esența de vanilie/rom/lămâie
  • faină de grâu

Începeți prin a curăța cartofii și a-i pune la fiert. După ce sunt moi, exact ca pentru piure, îi pasați și adăugați untul, amestecând până se omogenizează. Puneți zahărul, esența (de data acesta am folosit de lămâie și au ieșit super buni), brânza praful de copt, sarea și ouăle și amestecați până obtineți un amestec omogen. Am folosit o cutiuță de 200g de brânză Făgăraș de la Lidl, acum voi folosiți de care aveți.

Cantitatea făinii diferă de la un aluat la altul pentru că puteți folosi o brânză care absoarbe mai multă sau mai puțină făină. Adăugați faină până când aveți un aluat ușor de modelat, asemănător celui pentru pâine. Puteți adăuga în aluat și câteva stafide dacă vă plac.

Aluatul nu trebuie lăsat să crească, dar îl puteți lăsa câteva minte să se ,,odihnească”, iar apoi începeți să modelați papanașii: câte un cerc și câte o biluță, pe rând, până terminați întreaga cantitate de aluat.

Puneți o oală la încins cu mult ulei pentru a prăji papanașii. Atenție! Nu îi puneți în ulei dacă acesta nu este încins și aveți grijă să nu îi ardeți pentru că se fac destul de repede. Îi întoarceți de pe o parte pe cealaltă până capătă o culoare aurie, plăcută. Dacă veți rupe unul, veți vedea cât sunt de pufoși și aerați, iar pe exterior sunt puțin crocanți.

Rețetă de papanași

Îi puteți servi cu ce vreți! Pe aceștia i-am servit cu dulceață de cireșe amare, dar și cu sos de fructe de pădure. Au foat delicioși! Îi puteți mânca și simpli, ca pe gogoși, iar dacă vreți să fie mai dulci, puteți să mai adăugați puțin zahăr.

Și gata papanașii!

Sper să vă fie de folos rețeta mea și să faceți și voi cei mai buni papanași.

Să îmi spuneți dacă v-au ieșit ca ai mei (Instagram: adelina.nastasa).

Lasă un comentariu